رنج کودکان ژاپنی در بین ثروتمندترین کشورها از لحاظ روحی و روانی

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی یونیسف، به خاطر کمبود رضایت از زندگی و درصد بالای خودکشی، کودکان ژاپنی مقام دوم را از لحاظ وضعیت نامناسب و بد سلامتی در میان ۳۸ کشور توسعه یافته دارند و کودکان ژاپنی در بین ثروتمندترین کشورها از لحاظ روحی و روانی رنج می برند.

 یونیسف اعلام کرد کودکان ژاپنی به دلیل عدم رضایت از زندگی و فراوانی بالای خودکشی، در بین ۳۸ کشور توسعه یافته، دومین رفاهجایگاه را به لحاظ آرامش ذهنی در اختیار دارند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد تاکید کرد در حالی که کودکان ژاپنی از نظر بهداشت جسمی رتبه اول را دارند و در شرایط اقتصادی نسبتاً خوبی زندگی می کنند، اما با بررسی موارد قلدری در مدارس و همچنین روابط دشوار با اعضای خانواده، دچار عدم سلامت روان می باشند.

دانش آموزان ابتدایی در آگوست ۲۰۲۰ به مدرسه ای در ناگویا می روند

این گزارش می افزاید که تنها کودکان در نیوزیلند از نظر سلامت ذهنی از ژاپن رتبه بدتری در میان کشورهای توسعه یافته دارند.

این گزارش با عنوان "دنیای تأثیر: درک آنچه که سلامت کودک در کشورهای ثروتمند را شکل می دهد"، با استفاده از داده های جمع آوری شده قبل از ویروس کرونا، به سه دسته اصلی سلامت ذهنی، سلامت جسمی و مهارت های تحصیلی و اجتماعی پرداخته است و با در نظر گرفتن هر سه دسته، هلند در رأس این لیست قرار گرفت و پس از آن دانمارک و نروژ قرار دارند، ژاپن (با در نظر گرفتن همه سه عامل و نه تنها سلامت روانی) در رده ۲۰، ایالات متحده ۳۶ و شیلی شامل بدترین رتبه است.

یافته های این مقاله بر اساس آمار سازمان ملل متحد، سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه و اتحادیه اروپا می باشد.

خبرگزاری کیودو ژاپن می افزاید: در سال ۰۱۸ ، هلند بالاترین نرخ کودکان ۱۵ ساله را گزارش کرد که ۹۰ درصد رضایت از زندگی داشتند، در حالی که ترکیه با فقط ۵۳ درصد در پایین ترین رتبه قرار دارد و  ژاپن با ۶۲ درصد در مکان دوم قرار گرفت.

در ژاپن به طور متوسط ​​۷.۵ نفر از هر ۱۰۰۰۰۰ نوجوان ۱۵ تا ۱۹ ساله بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ خودکشی کرده اند، در حالی که میزان خودکشی در نیوزیلند با ۱۴.۹ رتبه دوم بوده است،  یونان کمترین میزان خودکشی را با ۱.۴ به خود اختصاص داد، در حالی که لیتوانی بالاترین میزان خودکشی را با ۱۸.۲ سال اعلام نمود.

در همین حال، ژاپن با ۱۴ درصد از افراد بین ۵ تا ۱۹ سال در سال ۲۰۱۶ کمترین چاقی را ثبت کرده است و این در حالی است که ایالات متحده بالاترین نرخ را با ۴۲ درصد داشته است.

در مهارت های آکادمیک و مهارت های اجتماعی، ژاپن در جایگاه ۲۷ قرار دارد و اگر چه کودکان ژاپنی از نظر مهارت خواندن و ریاضیات در رتبه پنجم قرار داشتند، اما در عین حال در زمینه اعتماد به نفس، ارتباز و دوست یابی، آنها در پایین ترین بخش جدول و رتبه دوم را در وضعیت نامطلوب به خود اختصاص دادند و فقط ۶۹ درصد از دانش آموزان ژاپنی ۱۵ ساله گفتند که احساسا دوستی و دوست شدن را دارند.

ژاپن کمترین نرخ بیکاری در سال ۲۰۱۹ را در میان کشورها داشته است و نرخ کودکان در فقر ۱۸.۸ درصد و حتی کمتر از میانگین ۲۰ درصد در جهان بوده است.

نائوکی اوگی، کارشناس آموزشی در ژاپن، مدارس ژاپن را "جهنم قلدری" عنوان کرد و گفت: رقابت بیش از حد برای ورود به مدارس معتبر، عامل منفی برای سلامت روان کودکان در ژاپن شده است. عزت نفس پایین و کمبود احساس خوشبختی برای کودکان (در ژاپن) اجتناب ناپذیر است.

و اما بر اساس گزارش یونیسف با نگاهی به آینده می توان گفت که بحران کرونا چالش های پیش روی کودکان در ژاپن را افزایش داده است.

 در این گزارش آمده است: آنچه به عنوان بحران سلامت آغاز شد، همه جنبه های اقتصاد و جوامع را تحت تأثیر قرار خواهد داد  و کودکان از تأثیر مستقیم ویروس در سلامتی رنج نخواهند برد اما همانطور که از بحران های قبلی می دانیم، آنها گروهی خواهند بود که تأثیرات منفی طولانی مدت را به طور حادتر تجربه خواهند کرد.(خبرگزاری کیودو)

کد خبر 1843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =